Economics Trouble.

I have a midterm exam of Macroeconomics next Tuesday. It is pretty tough for me cuz I have to read roughly 200 pages of text, understand and memorize them. Fortunately, it was a multiple type test. I don’t have to write whole academic words. It is still tougher task, anyway. Week 4 has passed after today’s Econ class, instead of Thursday. I have three-straight weekends every week in this quarter. However, it’ll be spent by reading stuffs, lol.

I received the evaluation of ESL class by Glen. It was the first time to get such a middle grade. Actually, it was just a comment to my attendance in this class, including speaking opinions, small group discussions, speaking narrative, overview test of textbook, etc. It didn’t say smth bad at all. Meanwhile, it said that keep up your work. I was happy about that, and try to do that. After 4th week ESL also comes to make me dead. I mean, I have a research paper as I mentioned before. All I have to do by next Monday is find new 3 – 5 sources and summarize’em in a few sentences each sources.

Another I wanna address as my first experience is to purchase a mark sheet. It, whose name is Scantron, costs only $0.20. What I was surprised at is not the cheap price but that we have to purchase such kinda answer sheet. In Japan, whenever we take exams, instructors get answer sheets ready. We don’t have to get by ourselves before taking exams. Since these mark sheets are sold at Bookstore, it is general here to purchase for each exams. However, in a case of essay type exams we don’t have to do that, I guess.

It’s July 14th. It was the end of a 1st half of this term. Talking about Waseda students oversea, they also study hard for exams, which are finals of the 1st semester. I can measure how busy they are by looking at the online billboard, so-called BBS. That is, the busier they are, the more articles they write. As they write constantly down, I can see more than 10 articles in a day.

<訳文>
ここ3日Broadwayに通い詰めている。この環境最高だね。時間無制限というか、好きなときに行って、好きなときに帰れる。しかもPC使えるし、今もこうして【日本語】打ってるし。もともとここは、リクの棲家だった。それを真似て今に至る。そのリクも3日連続でここで会っている。今も目の届くところにヒューイと並んで、スクリーンに向かっている。おっと、今その二人が席を立った。帰るのかな?いや、タバコだ。まぁ、喫煙者ともなると、勉強していると無性に吸いたくなるのだろう。この感覚は、オレには分かりません。

さぁ~、今日は何の話しようかなぁ。うん、【評価】について。
大学における評価は、何も教授が生徒の成績を付けるだけではない。生徒が、先生を評価する方向もある。今日のESLのクラスの終わりに、先生に対する要望や意見を書いた。これは、クラスの大きさが、小さければ小さいほど、効果を発揮する。

というのも、ESLのクラスのように、12人という少数の場合、各生徒の意見を聞いて、先生が授業のスタイルを工夫することは容易い。少数だと、何でも融通が利きやすいというものだ。それに対して、早稲田の400人レベルの講義はどうだろうか?一応大学の方針として、各学期の終わりに「生徒が教授を評価する」用紙を記入することが出来る。それも最近始まったばかりだから、生徒も何を書いていいのか理解できずにいるのが現状。400枚すべて用紙が集まったとして、教授はそれをくまなく読み、自分の講義に活かすのだろうか。甚だ疑問だ。

アメリカの大学の方針を真似て、セメスターを取り入れてみたり、教員評価をしてみたりと、明らかに手探りだ。いつになったら、きちんとした学校制度が確立されるのかも不透明。どうせ、オレらが卒業するまでに、間に合わないんだろうっと大半の学生が思っているはず。保守的な体制が、こんな結果をもたらしたんだろうな。やれやれ。
[PR]

  by tkpsu | 2005-07-14 13:37 | @Portland

<< Words I have to... Money is $100,0... >>

SEM SKIN - DESIGN by SEM EXE