人気ブログランキング | 話題のタグを見る

Sunday is Date for Studying.

Today also I studied at Broadway for research paper and economics. I finished ESL tasks in first three hours. Specifically speaking, as I mentioned before, I’m working about changing a career: in my assumption, to change a career is due to both an economic concern and an interest. When a worker want money more for his/her family, and when s/he wanna do what s/he loves to do. s/he will go on a new path.

However, through sources I found there the different fact. As long as I read just six articles about Americans who changed their careers/will do that, their whole career-changes are due to their interests. That’s new and impressive.

When I change a career, I hope it was due to my big lifelong interest. It is significant to find out what I wanna really do, or go back on the way to go. I don’t wanna change the line on the way, however. I wanna keep going to a proper way I decided if possible.

What is my life? What is my purpose? What is my worth? What is my interest? What is my goal? I can’t answer one of them at all now. But, I wanna be those who can answer all of them 10 years later.

<訳文>
今日のテーマは、ここ2日の続きで、これが最後となる。
自分を知るために。
21年間生きてきて、真剣に自分という人間と向き合ったことがあっただろうか。おそらく今回が初めてとなるだろう。確かに高校受験や、大学受験の時に面接を通ってきたが、当時の自己分析では不十分。レベルが違う。もっと自分の核の部分から、見つめ、疑問に思い、答えを出していく、自分を理解していく。レール選びは、その旅行者がどんな人かということを知って、初めてスタート出来る。パスポートを持っていないと、自己分析をしていないと、人生のレールを踏み出せない。自分を知っていないと、人に自分を教えることすら出来ない。しかもそれを自分の言葉で伝えないと、人には伝わらない。自分の言葉を見つけるのも、今の自分に課せられたハードルのひとつだ。最後に、人に伝えるときの瞳の輝きを忘れないで欲しい。あのなんでも笑って話していた少年の頃のようなその瞳の輝きを

この後することは、今の自分と向き合っていく作業。具体的には、好きなことは?嬉しかったことは?あなたの長所は?短所は?憧れの人は?どこに惹かれたの?など、人に見せるのが、どんどん恥ずかしくなってくるような問いが続く。まぁ、そこはごまかしごまかし更新していきます。

さてさて火曜日の昼には、テストです。初テストです。どんな感じなのは全く分からない。でもこの初回のヤマを越えたら、どんなもんがこの先待ち構えているのかぼんやりと見えるような気がする。

テスト。かぁ~、大学卒業したら、もう体験しないんだろうな。試験前のあの忙しさ・焦りをもう味わうことが出来ないんだろうな。ホントに今しかないんだよね。勉強する環境にいる最後の機会なんだよね、大学生活っていうのは。もちろん入社後に右も左も分からない状態からいち早く脱するために、一生懸命新しいことを学ぼうとするだろう。でも、この学ぶと、大学での学ぶは違うんだよね。高校時代の担任は、それを「学問」って言うんだと卒業前に話してくれた。学問は、基本的に答えのない勉強。自分で考え、調べ、結論を導いていく。このプロセスが、学問なのかもしれない。

学問を貫徹するためにも、とりあえず、火曜のテスト頑張ります。

  by tkpsu | 2005-07-17 18:55 | @Portland

<< No Family, No L... Alone is Everyone. >>

SEM SKIN - DESIGN by SEM EXE