人気ブログランキング | 話題のタグを見る

Two Recommendation !?

In order to study abroad I have to pass the exam of Waseda Univ, which is only to hand in my application. Although those who want to study abroad had to pass it and take the interview test, it is said that we don't have to do so this year. Studing-abroad fair is to be held on 4th October, announcing about papers in detail.

Then this application may include two recommendations from teachers for Univ. Yesterday I sent e-mail to my English teachers to ask to recommend me. Fortunately I got good news from all them today, recommending me. Only their signs will be required.

I must listen carefully to the talk in that fair.

(訳文)
留学するために、私は、Waseda Univの試験に合格しなければなりません(それは願書提出だけかもしれません)。以前のシステムでは、留学したい人は書類選考に合格し、面接を受けなければなりませんでしたが、私たちが今年そのように行う必要がないと言われています。留学フェアが、10月4日に開かれるので、その際詳細は知らされるでしょう。

さらに、この願書には、2人の大学の教師から推薦状が必要になるでしょう。私は、推薦してくれるように依頼するために昨日英語の教師のもとへ電子メールを送りました。幸運にも、今日私は両者からよい返事を頂きました、つまり推薦状を書いていただけそうです。おそらく先生のサインだけが要るのでしょう。

私は、留学フェアの話を注意深く明瞭に聞かなければなりません。

*尚訳文は、ネットを利用したので日本語が変になってます。ご了承下さい(笑)

  by tkpsu | 2004-09-27 20:42 | Before PSU

<< Start to resear... PSU(TSA)は来期も3月から!! >>

SEM SKIN - DESIGN by SEM EXE