2005年 04月 21日 ( 1 )

 

Fashion Show !!!

After workshop of TOEFL produced by Prof. Glen I cook the first time pasta as lunch.

At 3:30 Misa came up and at 4 Kina & Moeko did here. We chatted about tonight fashion show sponsored by people magazine. Misa & Riku left for the City and Kina went home once.

I cooked Omelet rice w/ Moeko through searching recipe on-line. It was so delicious.

The show held at the City, new sports bar at downtown, was enjoyable. Misa joined as one of models and walked around inside bar with strange but fashionable dresses. Riku also took a part of like director during show time and looked always busy. Photographer who took a great number of pictures was Cameron, lol. His attitude to job was excellent and impressing.

<訳文>
今夜はリクのインターンのイベントに行ってきた。すんごいいい感じのバーだった。スポーツなら、ここって感じのとこ。着てる服も良かったけど、モデルが何よりだね。USも捨てたもんじゃなかった。フツーに友達らしき人たちも可愛かった。

このバーのカウンターには5台?のでっかいTVがあるんだが、そのセンターはなんと東芝製だった。フツーに、あらっ!って感じ。はやり日本の技術は最先端なのかと、再認識した瞬間だった。

ちょっとインターンについて考えてみたい。イメージでは、あくまでも日本でのことだが、夏休みなどの長期休暇などを使ってするものだとばかり思っていたが、こっちに来て、リクを見てビツクリ。いやぁ~、学校あるやん!みたいな。日本では無報酬、つまりタダ働きをするのだが、こっちではどうなんだろう。今度リクに聞いてみよう。
そして何より、インターン参加者がイベントを企画して回そうなんざ、日本では到底ないこと。さすがUS。日本の就活における、インターン経験の有無の重要性は基本的に「ない」。その証拠に、うちの姉は、インターンせずに、無事内定をもらい、今春から新社会人生活を始めている。USでは、Job Huntingにどれだけ左右されるのだろうか。

就活について考えた今日この頃でした。
[PR]

  by tkpsu | 2005-04-21 15:26 | @Portland

SEM SKIN - DESIGN by SEM EXE