2005年 05月 07日 ( 1 )

 

Inside out!

Clint’s BD party was held at Bush Garden, Japanese bar at downtown. There are many dudes drinking, most Japanese and some American, lol. To my honest, I worried about this circumstance around us before drinking. However, it became a stupid question shortly after drinking, lol. We had a huge fun tonight.
Another I was surprised at was Karaoke. For da first time I sung a song of Mongol 800, Japanese rock band.

I got Japanese rice, 10 kg lifted by myself from Safeway to home. It was too tough work to raise my hands for a while. Thus I can eat rice much w/out minding amount, lol. Bought rice is similar to Sasanishiki, popular one in Japan. I cooked an omelet rice again, lol.

<訳文>
なんとなくタイトル通り「inside out」について考えてもみよう。てかホントにこれをタイトルにした意味はないw。 このプレーズを日本語では「表裏逆、表裏反対」とか言ったりする。洋服などを慌てて着たときに、裏と表が逆の時に使われる。
『感情の表裏』
近頃、キレる子供が増えてる。っていう言葉をNewsや新聞で目にする。非常にダメな傾向であることは言うまでもない。医師に言わせると、睡眠不足から来る、情緒不安定が原因で起こるよう。幸い、オレは生まれてこの方、理性を失うほどキレたことはない。酒で失ったことはチラホラですが。てか、うるせぇ~よw。
人のココロって、「感情と理性」で出来てる、ってよく言われる。今こうして、ブログを書いてるときは、理性が働いてる。 あっ!、思い出した。オレが感情のほうが出た時。オレは、知っての通り、バスケばかで、しかも負けず嫌いときたもんだ。んな人が、バスケしてて、味方と自分両方の調子が悪いとき、オレはよく手をたたいて「ファール」する癖がある。というか、弁解するようだが、癖があった。←ここ大事、もう改心したから。その癖が出始めると、体育館自体の雰囲気を悪くしてしまう。
でもオレは先輩に恵まれていて、この悪い癖を「はっきりと」指摘・説教された。当然オレもそのとき反発した。でも改心した。

要するに「感情の表裏」のスイッチ役は、友達の些細な後押しが担ってる。たぶん自分は気づかない。友達に恋の話をしたり、勉強の相談をしたり、友達の目指していることを教えられたり、カタチは沢山ある。ほんの一言のときもある。前もこんな話したかな。

何かつまんない話になった。次はもっといいの目指して頑張るわ。
[PR]

  by tkpsu | 2005-05-07 16:07 | @Portland

SEM SKIN - DESIGN by SEM EXE