2005年 05月 18日 ( 1 )

 

On-line Booking.

I hate rain here. I’m not sure when it start raining caz American’ weather forecast sucks and are too broad. Japan’s is so accurate that it is easy to go out when it’s not rainy or bad. Certainly America is geographically large, but they don’t have to forecast broadly weather everyday. Portland is geographically a rainy place behind a mountain range. Anyway I hope a rainy season were over as soon as possible.

Keiko got a big decision for not only her but us in Epler. She is gonna take a long break during Fall term; August 13 thr January 4. Although you can notice when reading her web log, she has some excellent plans as a studying abroad student. One of them is a part time job. Since shool fees including own leisure are never cheap, she wanna support as much as possible. Other is to meet lots of friends from preschool, elementary, junior high and high school. Her comeback makes me go back to Tokyo. However, I have to study more here by end of this year without my home.

My passion is up to TOEFL score as I stated yesterday. Now I’m thinking about next quarter. Unless I pass the line, I’m gonna ask strongly professor to listen to da lecture without credits. I’m pretty interested in Econ class here. I wanna study Econ thr English. I know well about da difficulty of summer caz it is only eight weeks long, shorter than spring or fall.

I promise my passion will stay here forever.

<訳文>
けいこのブログを見れば分かるように、彼女は8月に帰国します。もしオレが、交換留学ではなく、4年間の留学として、こっちに通っていたらどうしただろう、って考える。なんの躊躇もなく帰ると思うw(即答)。でも彼女みたいに、3~4ヶ月という期間でまとめて帰国するというのはないだろうな。そこは各々の意思を尊重する。こっちに来て分かったことだが、学費がハンパない。こっちの大学に入学するのは容易だが、卒業するのは相当の労力を要するのは話に聞いていた通り。でも、学費に関する情報はなかった。実際、日本で私立の高校から私立の大学へ通う場合の学費は、大学にもよるが、早稲田の場合、結構する。それをはるかに上回るとは知らなかった。そう考えると、彼女の行為は、俄然同意できる。むしろオレもそうする。そうせねばと思う。

ちゅうことは、けいことは8月でサヨナラ。。。ちょいと、いやすんごく寂しいね。ココロにポカァ~んと穴が、、、、、とまではいかないものの、生活が変わるのは間違いない。オレの到着が3月23日だから、約5ヶ月の付き合いになるのか、フツー5ヶ月っていうと、浅い付き合いにしかならないが、そうはならないと思う。オレが留学を終えて日本に帰った後も、連絡を取ろうとするだろう。ん~何ていうか、留学っていう共通点があるから、余計に親近感が沸くんだと思う(←実際に、部屋が近すぎるから、何ともいえないがw)。

今日のコメントは、けいこ中心になっちゃったけど、まぁいっか。これからも帰国までの間よろしくね。

けいこがチケットを取った時に、ちょっと気がかりが。オレも早く取らないと。このままじゃ、夏どこもいけないよ。LAへのチケットは、日にちも決まりあとは、詳しい時間だけなのだが、8月下旬から行く欧州のチケットが、まだ手探りの状態。明日にでも、近くにあるSTA Travelに行って相談してみよう。ネットで予約できる世の中だが、人と直に話すのが一番理解できる。よしっ、決めた。明日行くぞ!
[PR]

  by tkpsu | 2005-05-18 13:10 | @Portland

SEM SKIN - DESIGN by SEM EXE