2005年 06月 26日 ( 1 )

 

Rural Japan!

Although I have lots of must-do stuffs, I had nothing special. I come to hate me. It is not bad when I get up and feel my condition. That’s due to medicines before bed. It is my custom in Japan, too. Whenever I drank a lot, I took a medicine in order to make my body better. My first drinking night was the worst. When I was a high school student, School Festival was held on November. After da festival da party was held by lots of mates, approximately 500. I was dead there, lol. Since that incident I don’t seriously wanna be dead by alcohol.

For da first time I cooked hot rice, Gohan, in this quarter. I’m stuffed by my dinner. Additionally, I open a bottle of sparkling wine, Mumm Napa, Yasu gave me as a BD gift. I was so happy to drink by myself as much as I hope. It’s not true that I dislike alcohol cuz I was dead before. I’ll keep drinking when I start working. I hate him when my daddy drank a lot and spoke to me midnight instead of my sleeping.

I wanna talk about my new interest. Instead of NBA, MLB interests me. Actually, I watch da game, Yankees vs. Mets. Talking about NBA, I have kept contact w/ NBA for a couple of years. It is a good timing to start searching MLB. It is another reason to meet Taka-san. I wanna to talk to him more. If I know MLB, I’ll enjoy spending time by the end of Fall Term.

<訳文>
日本のスポーツのTV放送って偏りすぎだよね?
こんなことをいつから思ったのか定かではない。新宿に住んでからプロ野球の中継は巨人しかやらないって気づいたときからだろうか。NBAに興味を持ち始め、衛星第1放送でしかやらない、しかも決まって深夜(1時とかから3時まで)にしかやらないことを不快に思っていた高校生のときからだろうか。夏休みに、甲子園の試合は全て放送し、民放でも定期的に特別番組(テレ朝の『熱闘甲子園』)を組んでいたりしているのに対し、高校バスケの放送は一切ないのに腹の虫が収まらない今からだろうか。

ケーブルに加入すれば、沢山の機会を得られることは、この留学生活で実感したこと。日本の家庭では、まだ一般的なものとして認識されていない。友人クリントの家も、先生キャリーの家も、いわゆる『実家組』はUSでも若干一般化されていないのが現状なのかもしれない。リクが以前面白いことを言っていた。
「アメ(リカ)人って、テレビのチャンネル多いからこんなにバカなんだよねぇ」
それを真に受けると、日本社会にケーブルが浸透しつつある今日、バカ街道まっしぐらなのかねぇ~。でも、インターネットの台頭は周知。インターネットがTVを食う日もそう遠くはない気がする。どんなもんかねぇ。未来予知、難しいね。

さてさて、すんごいニュース。オレはこの人、このお方のお顔を一目見られないのが遺憾。この人の財産は、数十兆円、数十兆ドル?とも言われ、その額はひとつの銀行に収まりきらないため、世界各国の大手銀行に預金しているとの話。彼のアイテムでオレも今こうしてTypeしてます。そう、その彼、Microsoft社長ビル・ゲイツ氏が6月28日(現地時間)早稲田大学に訪れ、講演する。今ゲイツ氏が日本を訪れているのは、昨日のNews(←東芝・マイクロソフト社が次世代DVDで提携を強化)で知っていた。まさか社長が早稲田に訪れるとは、予想だにしなかった。

こんな暑い中、っと心配しながら夜を迎えています。
[PR]

  by tkpsu | 2005-06-26 14:21 | @Portland

SEM SKIN - DESIGN by SEM EXE