2005年 11月 01日 ( 3 )

 

*最初で最高!!*


シーズン開幕戦にして、最高に白熱した試合だった。

可愛そうなことに、TV中継したTNTのスタッフは思わぬ残業に笑いを隠せなかった。
TNTは解説者に、MJと人気を博したチャールズ・バークレーに加え、昨年引退したNBAのレジェンド、レジー・ミラーを新人解説者に迎えた。彼にとってのデビュー日の収録は、深夜2時から始まった。

というのも、USの時差は東と西では3時間も違いがあるため、2度のOTを繰り広げたPHX-DAL戦とは、不運にも3時間の時差があったからだ。
当然、TNT曲は東海岸に構えており、試合の中継が終わるのをスタジオでずっとモニターを通して覗いている。

ゲームの展開は、サンズの圧勝に思えた。4Q残り6分で17点差あったら、誰しもそう思うだろう。そこからDノヴィツキー&Jテリーの活躍で、逆転に成功。昨年度MVPSナッシュのFTで終了間際に追いつき、OTになんとか突入。

1OT残り36秒でサンズが101-96でリード。ここでも勝ちを確信したかもしれない。が、まだまだ終わらなかった。3Pシュート成功の後、残り3秒からのプレーでJテリーがブザービータ。2OTにこぎつけた。

2OT残り2分を切って、得点がダラス2点リードで拮抗。再三あった逆転3Pのチャンスもサンズは逃し、望みをつないだナッシュのブザービータもリムに嫌われ長い長い試合が終わった。

これだからバスケは面白い。



最後に、TNTのアナウンサーが「(シーズン全82試合あり)残り81試合もあるのにねぇ~」と苦笑い。

DLA111-108PHX(2OT)



[PR]

  by tkpsu | 2005-11-01 16:11 | @Portland

*ツキがきてます。*


ECN 410のFinalがなくなりましたw

やったね。これでFinal WeekはMKTGに集中できます。



んで、もうひとつ良いニュースは今夜からNBAが開幕♪
AI引きいるPHIは、TJ・Fordの復帰で勢いに乗るMILにOTの末敗戦スタート。
今昨年の王者SANの試合を見ています。

いい時期だ今!!!


[PR]

  by tkpsu | 2005-11-01 12:00 | @Portland

Worldwide Strategy.

Be different.

Here is the main slogan of The New Group, whose resident of the International Center came to our MKTG class this morning. Its business style is very interesting, and completely different from American large grocery shopper like Wal-Mart, which has spent money to succeed in Japan w/ Seiyu in a few years. It doesn’t try to change its business concept, or American style.

On the other hand, The New Group is flexible enough to do business overseas, such as Japan and China. Steven Marshall, who has a big interest in Japan and has studied abroad there during school, presented how to hire employees, firstly. He said that it tried to find the nation, Japanese, especially as designer when the company starts doing business in Japan. He added that their policy is “be local, be relevant and be bold.”

Only nation knows what the news is there, meanwhile no foreign designer knows that. For instance, the company promotes how to sell DVDs of mainly American movies. Most Japanese prefer quantity to quality. Whenever I bought DVDs, they were attached with some extra goods, such as a guide book, a pamphlet, another DVD, and whatever. This traditional information was told by, of course, Japanese designers.

His presentation was so interesting that finally, I asked him at the end of class why he chose Keiko University to study abroad. I was just curious about that as those who are going to its competitive university (you know).

ちなみに。
[PR]

  by tkpsu | 2005-11-01 08:49 | @Portland

SEM SKIN - DESIGN by SEM EXE